Właśnie! Dlatego dzisiejszym tematem są LUDZIE – jak pisał dr Ken Blanchard:
“Nie ma lepszego sposobu na wykorzystanie minuty niż zainwestowanie w ludzi”
dr Ken Blanchard
Wielu menedżerów i szefów zgodzi się z tym stwierdzeniem, pewnie Ty także, ale ilu z nich faktycznie wystarczająco dba o osoby w swoich zespołach? Nasuwa się kolejne i ważniejsze pytanie, czy wiedzą, czy Ty wiesz, jak to robić?
W każdej firmie jest ktoś, kto podejmuje decyzje związane z wielkością i strukturą zatrudnienia, jest odpowiedzialny za poziom wynagrodzenia, czy też system motywacyjny. Jednak w dużym stopniu na jakość działań i wyniki firmy mają wpływ wszyscy pracownicy. To ich podejście, zaangażowanie, wiedza, wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.
Poniżej wskazujemy czynniki, które pomogą Ci skoncentrować się na własnych ludziach, co sprawi, że w pracy będą bardziej proaktywni i wydajni. Usiądź wygodnie do lektury i zaczynamy! 😊
Dowiedz się, co jest dla nich ważne, czym się kierują w pracy i co może ich motywować do działań, a co za tym idzie do lepszych wyników. Pamiętaj także o celu, jaki jest ważny dla zespołu i upewnij się, że dana osoba go zna i się z nim utożsamia.
Zastanów się nad działaniami - czy są one adekwatne i doprowadzą jednostkę do zamierzonych rezultatów?
Cele pomogą ludziom, wykształcić poczucie odpowiedzialności za pracę, ale także za pozostałych członków zespołu.
A co ważniejsze - pozwolą osiągnąć większą efektywność, co sprawi, że zespół będzie wydajny, a członkowie zespołu bardziej usatysfakcjonowani, oraz będą pozytywnie nastawieni na wspólną współpracę w przyszłości.
Inwestuj dużo czasu na przemyślenia, dyskusję, sposób realizacji celów. Każdy lider, menedżer, który odnosi sukces ze swoim zespołem wkracza do gry z klarownym planem, określonymi celami i planami pośrednimi.
Każda minuta poświęcona na planowanie oszczędza 10 minut w trakcie realizacji - śmiało można tutaj przywołać zasadę PARETO - 20% działań przynosi 80% rezultatów.
Stale pytaj o opinie swoich ludzi, o ich odczucia, zarówno w kwestiach zawodowych, ale też, co bardzo ważne, w kwestiach osobistych. Troska o ludzi sprawia, że są bardziej zmotywowani do działań.
Dodatkowo organizuj szkolenia – rozwój Twoich ludzi jest bowiem kluczowy. Będą one dowodem na to, że troska o pracowników to nie są puste słowa.
Najlepsze zespoły szukają mocnych stron u każdego. Drucker pisał, że:
“Celem organizacji jest zmaksymalizowanie mocnych stron i uczynienie słabych stron nieistotnymi”.
Drucer
Rozwijaj talenty swoich ludzi i przestań na nich narzekać!
Pomóż swoim ludziom w pełni wykorzystać ich potencjał i przyłapuj ich na tym, że robią coś dobrze. Ważne jest jednak, aby robić to od razu.
Następnie należy powiedzieć ludziom konkretnie, co zrobili dobrze – opieraj się na faktach. A na końcu warto wspomnieć, że ich sukces to korzyść dla organizacji. Należy także zachęcić do kontynuowania wyników.
Otwarcie wyrażaj swoje myśli, odczucia oraz obawy, ale zawsze z zachowaniem szacunku do swojego rozmówcy. Zaoszczędzi Ci to nieporozumień w zespole. Jednak co ważniejsze, pozwól też na to swojemu zespołowi! Daj im przestrzeń do niezgody, do posiadania własnego zdania. Może to zabrzmieć dziwnie, ale istotne jest, by się ze sobą twórczo spierać, wyrażać odmienne zdanie. Ważne, żeby sposób, w jaki do tego zachęcisz ludzi, budował Twój autorytet i zaufanie zespołu do Ciebie.
Czy już wiesz, dlaczego koncentracja na ludziach jest aż taka ważna? Czy wiesz już, jak to robić? Dzisiaj poznałeś kilka wskazówek, dzięki którym pokażesz swojemu zespołowi, że to on tworzy firmę, a każdy, indywidualnie, jest dla Ciebie ważny i potrzebny!
Jeżeli chcesz poznać bliżej swoich ludzi i wiedzieć, jak z nimi pracować, zapraszamy na kolejny wpis już za tydzień oraz do zakładki oferta na naszej stronie – poznasz ofertę szkoleniową, która da to, czego potrzebujesz – nauczysz się koncentrować na ludziach i lepiej pracować ze swoim zespołem! Pamiętaj - LUDZIE, LUDZIE i jeszcze raz LUDZIE! Do dzieła! 😊